وضع آب و هوا در نوروز ۹۵ + وضع ترافیک جاده های پر تردد

دسته بندی : اخبار اجتماعی

وضع آب و هوا در نوروز ۹۵ + وضع ترافیک جاده های پر تردد

وضعیت آب و هوا در عید 95,وضعیت جوی جاده های در نوروز 95,آخرین اخبار ترافیکی نوروز 95,پیش بینی هوا در ایام عید

آخرین اخبار آب و هوا برای کسانی که در ایام تعطیلات نوروز ۹۵ قصد مسافرت به شهر های دیگر را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است بالاخص اینکه در روزهای گذشته موج سرمایی که از غرب کشور وارد شد به شدت مردم را که حتی تو زمستان با همچین سرمایی روبرو نشده بودند شگفت زده کرد به همین منظور سازمان هواشناسی که وظیفه پیش بینی آب و هوا را در کشور ما بر عهده دارد طی اطلاعیه وضع آب و هوا در نوروز ۹۵ را شرح دادند که شما می توانید در عکس های زیر مشاهده کنید .

موج جدید سرما در هفته ابتدایی نوروز ۹۵

ستاد هماهنگی خدمات سفر با انتشار اطلاعیه اعلام کرد ،احتمال سرمای هوا و وزش باد شدید در برخی از استان‌های کشور صادر شده، آمده است: «هموطنان گرامی پیش از سفر از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره تلفن ۱۴۱، از وضعیت تردد در جاده‌ها و از سامانه ۱۳۴، از شرایط آب و هوایی مقصد مورد نظر اطلاعات لازم را کسب و سپس برای سفرخود برنامه‌ریزی کنید.

چنانچه برودت هوا، سفر نوروزی‌تان را تحت تاثیر قرار داد می‌توانید به ایستگاههای امداد و نجات که در طول جاده‌ها مستقر شده‌اند مراجعه و کمک‌های لازم را دریافت کنید.

به مسافرانی که در چادرهای مسافرتی اسکان یافته‌اند نیز پیشنهاد می‌شود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، نکات ایمنی را رعایت کنند و از تجهیزات غیراستاندارد به هیچ وجه استفاده نکنند.

توصیه می‌شود مسافران نوروزی به منظور برنامه ریزی دقیق و اطلاع از آخرین وضعیت حمل و نقل هوایی برای پروازهای نوروزی با سامانه ۱۹۹ و برای بررسی وضعیت خطوط ریلی و حرکت قطارها با شماره ۵۱۴۹ تماس برقرار کنند.

وضعیت آب و هوا در عید 95,وضعیت جوی جاده های در نوروز 95,آخرین اخبار ترافیکی نوروز 95,پیش بینی هوا در ایام عید بولتن پیش بینی آب و هوا و دما در استان های ایران نوروز ۹۵وضعیت آب و هوا در عید 95,وضعیت جوی جاده های در نوروز 95,آخرین اخبار ترافیکی نوروز 95,پیش بینی هوا در ایام عید آخرین گزارش سازمان هواشناسی درباره آب و هوا عید نوروز ۹۵

اطلاعیه سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوا در روزهای عید ۹۵

یکشنبه سامانه بارشی فعالی از شمال‌غرب وارد کشور شده و از بعدازظهر این روز سبب بارش باران و برف در این ناحیه می‌شود و سپس تا انتهای این روز مناطق غرب، جنوب غرب، نیمه غربی البرز و زاگرس مرکزی و غرب سواحل شمالی کشور را در بر خواهد گرفت که سبب بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد و درمناطق مرتفع بارش برف خواهد شد.
این سامانه تا اواسط هفته آینده در کشور فعال است و فعالیت آن دوشنبه به مناطق شمال شرق، زاگرس جنوبی و جنوب کشور نیز می‌رسد. بر این اساس وضع مناطق ذکر شده در سه روز آینده به شرح زیر پیش بینی می‌شود:
یکشنبه ۹۵/۰۱/۰۱: بارش برف و باران و وزش باد در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری در اواخر وقت بارش باران و برف در گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران و رگبار و رعدوبرق گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام، شمال خوزستان.
دوشنبه ۹۵/۰۱/۰۲: بارش برف و باران و وزش باد در اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، چهارمحال و بختیاری و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در لرستان، قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، همدان و مرکزی و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی فارس، جنوب اصفهان و یزد.
از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه شرایط برای پدیده گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای واقع در جنوب غرب و برخی نقاط غرب مهیا می‌باشد.

شنبه و یکشنبه با جریانات جنوبی در سواحل شمالی کشور افزایش دما بین ۸ تا ۱۰ درجه همراه با وزش باد شدید و دوشنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه پیش بینی می‌شود.

دریای خزر نیز از یکشنبه شب و طی روز دوشنبه مواج خواهد بود.

آخرین وضعیت جاده های پرتردد کشور در روز های عید نوروز ۹۵

شنبه ۲۹ اسفند ۹۴ : محورهای هراز از آبعلی تا پلور، فیروزکوه از سوادکوه تا شیرگاه و محور کرج ـ چالوس از ابتدای محور تا کیلومتر ۱۰ شاهد ترافیک نیمه‌سنگین است.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور درباره آخرین وضعیت سفرهای نوروزی گفت: حجم تردد‌ها در محورهای هراز- چالوس، قزوین – رشت، تهران- قزوین پرحجم و نیمه سنگین است. در بعضی از محور‌ها از جمله محور هراز – چالوس و سمنان- دامغان بارش برف را داریم.

پیش بینی وضع آب و هوا در نوروز ۹۵

کلیه حقوق برای تازه نو محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Templates By Amazing.iR © 2016