مصاحبه روزنامه صبا با مژگان بیات بازیگر نقش عطیه سریال برادر

دسته بندی : اخبار هنرمندان

مصاحبه روزنامه صبا با مژگان بیات بازیگر نقش عطیه سریال برادر

مژگان بیات,مصاحبه مژگان بیات,عطیه سریال برادر,بازیگر نقش عطیه سریال برادر,اینستاگرام مژگان بیات

مژگان بیات یکی از بازیگران مجموعه «برادر» است که کارش را با دستیاری کارگردانی آغاز کرده است و هشت فیلم سینمایی و یک فیلم تلویزیونی به کارگردانی منوچهر هادی را هم در کارنامه کاری اش دارد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی است و سه فیلم کوتاه را نیز ساخته است. اما بهانه گفت وگوی ما با او بازی در سریال «برادر » است که اولین تجربه او در سریال است و نتیجه گفت وگوی ما را در ادامه خواهید خواند:

چطور وارد این حرفه شدید؟
من از سال ۸۶ با دستیاری کارگردانی وارد این حرفه شدم و بعد از اینکه در چند کار دستیار کارگردان بودم دوره های بازیگری را گذراندم و وارد حرفه بازیگری شدم. در دانشگاه نیز به طور جدی این حرفه را دنبال کردم و تحصیلات کارشناسی ارشد سینما و فیلمسازی دارم.  هشت فیلم سینمایی بازی کرده ام و سه فیلم کوتاه ساختم که یکی از کارهای من در جشنواره برلین در بخش مسابقه راه پیدا کرد و در حال حاضر نیز اولین تجربه بازی در سریال را در «برادر » دارم که این روزها از شبکه دوم سیما پخش می شود.
چطور به این سریال معرفی شدید؟
من از قبل جواد افشار را می شناختم اما چون در سینما کار میکردم نمی خواستم وارد تلویزیون بشوم اما به این دلیل که کارهای قبلی او را دیده بودم و اینکه بازتاب سریال«کیمیا » بین مردم بسیار خوب بود و با توجه به اینکه کارگردان با ذوقی است و مدیوم تلویزیون را خوب می شناسد زمانی که از من خواست تا در این نقش بازی کنم من هم پذیرفتم.
چرا دوست نداشتید در تلویزیون بازی کنید؟
یک بحثی بین بعضی از بازیگران سینما وجود دارد مبنی بر اینکه به تلویزیون نروید زیرا افت می کنید اما به این نتیجه رسیدم که اشتباه کردم چون مسیر رشد تلویزیون بیشتر است برای همین تصمیم گرفتم به عنوان اولین کار با وی همکاری کنم.

مژگان بیات,مصاحبه مژگان بیات,عطیه سریال برادر,بازیگر نقش عطیه سریال برادر,اینستاگرام مژگان بیاتسوگل طهماسبی و مژگان بیات بازیگران سریال برادر

بازی در سریال ماه رمضانی چه ویژگی هایی دارد؟
به دلیل اینکه کار مناسبتی است سخت است البته فیلمنامه ما خوب بود و زمانی که فیلمبرداری شروع شد ما بیست قسمت از فیلمنامه را داشتیم اما من این تجربه را دوست داشتم چون هم محیط خوب بود و هم گروه خوبی داشتیم در تلویزیون عوامل یک کار بیشتر هستند و ما تعداد روزهای بیشتری در کنار هم هستیم. ما سه ماه درگیر این کار بودیم و فیلمبرداری همچنان ادامه دارد بنابراین اگر گروه خوب این داستان هم جزو داستان هایی است که مردم دوستش دارند و با آن ارتباط برقرار می کنند.
قرار گرفتن کنار بازیگرانی که در تلویزیون با تجربه هستند برای شما سخت نبود؟
وقتی شما کارتان را بلد باشید استرس و ترسی برای حضور در کار را ندارید من در سینما با بازیگران بزرگی مثل فاطمه معتمدآریا، امین حیایی بازی کرده ام و همیشه به خاطر اعتماد به نفسی که در خودم حفظ می کنم هیچگاه  مقابل هیچ بازیگری احساس ضعف نکردم و تمام تلاشم را میکنم حالا اینکه خوب یابد باشد به استعداد من بر میگردد. البته این را هم بگویم که در مقوله بازیگری هر چقدر بازیگر مقابل شما حرفه ای تر و بهتر باشد برای بازیگر بهتر است چون حس و حال درست را دریافت میکنیم و کار شما بهترمی شود ولی اگه بازیگر مقابل خوب نباشد کار شما هم افت میکند و لطمه میخورید.
کار با جواد افشار چه ویژگی هایی دارد؟
با این سریال من دهمین کاری است که بازی می کنم زیرا با هشت فیلم سینمایی که داشتم یک فیلم تلویزیونی هم در کار منوچهر هادی بازی کردم و با تمام کارگردا ن هایی که کار کردم به نظر من جواد افشار با تمام فشارهای کاری که دارد و هنوز مشغول فیلمبرداری هستیم صبور و مسلط است و استرسی به گروه وارد نمی کند یک روز به شوخی به او گفتم که من باید در کارهای بعدی شما هم باشم.
تا به اینجا بازخوردهای مردم به چه صورت بوده است؟
حداقل کسانی که تلویزیون ایران را می بینند و سریال های ماه رمضان را دنبال می کنند این کار را دوست دارند و خوشبختانه بازتاب خوبی داشته است. به هرحال هرکاری نقاط ضعف و قوتی دارد اما این کار نقاط قوت چشمگیرتری داشته و مردم با این سریال ارتباط خوبی برقرار کردند هرچند تا به ا ینجا سریال «برادر » داستان های اصلی اش شروع نشده و تا به اینجا معرفی شخصیتها و اتفاقات بوده است اما از اینجا به بعد داستان بهتر هم می شود و پیش بینی می کنم که با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد.
پس در داستان شخصیتی که شما بازی می کنید پررنگتر خواهد شد؟
داستان من هنوز شروع نشده و تا به ا ینجا محوریت داستان بر خانواده حاج کاظم بوده، نقش من در مورد مسائلی است که با کاراکتر مسعود دارم. این نقش مربوط به خانمی است که معلم قرآن است این افراد معمولا صبور و درونگرا هستند که در برابر مشکلات زندگی مقاومت می کنند اما و با تمام مشکلاتی که در زندگی با آن مواجه بوده است درگیر رابطه عاشقانه با مسعود می شود و اتفاقاتی پیش می آید که نمی توانند به هم برسند. بنابراین شخصیتی که من بازی کردم از نیمه دوم سریال نقشش پررنگ میشود.

مژگان بیات,مصاحبه مژگان بیات,عطیه سریال برادر,بازیگر نقش عطیه سریال برادر,اینستاگرام مژگان بیاتعکس مژگان بیات بازیگر نقش عطیه و حسین یاری بازیگر نقش مسعود سریال برادر

سریال های مناسبتی امسال در بین مردم مورد اقبال واقع نشدند؛ به نظر شما چرا این اتفاق افتاده است؟
ما هنوز درگیر فیلمبرداری هستیم و من نتوانستم سریال های دیگر را ببینم اما شنیدم که مردم سریال های دیگر را دوست نداشتند عامل ا ین اتفاق به وقت و بودجه  بر می گردد بودجه برای سریال سازی کم است و وقت لازم دراختیار گروه نیست. ما شاهد سریال های تکراری هستیم البته کارگردان سریال «پادری » محمدحسین لطیفی از کارگردان های خوب است و برای من عجیب است که چرا مورد اقبال قرار نگرفته البته مردم بعضی از سوژه ها را بیشتر دوست دارند و این همیشه در ایام ماه رمضان باعث رقابت بین سریال ها شده است اما در دو سال گذشته سریال های خوبی نداشتیم و تمام اینها به کم کاری صداوسیما بر می گردد چون ما کارگردان خوب بسیاری داریم که می توانند کارهای خوب بسازند.
ویژه برنامه های ماه رمضان را دنبال می کنید؟
ما از صبح تا شب مشغول فیلمبرداری هستیم و در هرلوکیشنی که هستیم تلویزیون می آورند تا سریال خودمان را تماشا کنیم و متاسفانه نمیتوانم برنامه ها راببینم.
چه برنامه ای برای خودتان دارید؟
هدف من کارگردانی است و باتوجه به سه کاری که ساختم و در جشنواره های خارجی بازتاب داشت برای کارگردانی انگیزه بیشتری پیدا کردم. برنامه بعدی که دارم این است که روی فیلمنامه بلندم کار کنم و میخواهم اولین فیلم بلند سینمایی ام را بسازم البته به بازیگری هم علاقه دارم و ترجیح می دهم که با کارگردان ها و گروهی کار کنم که از همکاری با هم لذت ببریم و ذهنم آرام باشد نمی خواهم وارد حواشی کار بشوم و اگر نتوانم با این اتفاق جلو بروم فیلم های خودم را خواهم ساخت.
در کنار بازیگری در چه حوزه های دیگری فعالیت می کنید؟
فعالیت دیگری ندارم. این روزها من به مطالعه و فیلمنامه خوانی مشغول هستم که البته پیانو و زبان هم در برنامه های من است.

مصاحبه مژگان بیات با روزنامه صبا

کلیه حقوق برای تازه نو محفوظ است. اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم

Templates By Amazing.iR © 2016